Jdi na obsah Jdi na menu
 


Reklamy

6. 12. 2010



   Když v únoru roku 1994 začala vysílat první celoplošná soukromá televize Nova, museli si diváci zvyknout na skutečnost, že jejich oblíbený pořad několikrát protne několikaminutový blok reklam a většinou se tak stane v té nejdramatičtější chvíli.  Reklama je totiž důležitý a hlavně výnosný článek každé vysílací stanice. Veřejnoprávní televize, která reklamu zařazuje jen v čase mezi pořady, zase není tak sledovaná jako ty soukromé, proto komerční přestávky musí každý divák nějakým způsobem přetrpět. Má možnost si odskočit na toaletu nebo uvařit kávu, přitom neprošvihne žádnou dramatickou část pořadu.
   Současná reklama se v žádném případě nepodobá té, kterou vysílala televize za minulého režimu, kdy jí přinášel na obrazovku pan Vajíčko. Tehdy spoty nesměle oznamovaly čeho bylo v Československu přebytek - například mražená kuřata. Dodnes mi v uší zní slogan Kuře stokrát jinak, pokaždé však levné, chutné a lehce stravitelné. Jenže kus pořádného vepřového nebo hovězího masa jsme tenkrát v řeznictví nesehnali. A na banány a pomeranče se stála dlouhá fronta a reklama na ně tudíž žádná nebyla. Tohle zboží se prodávalo samo, kdyby ho byl dostatek.
   Mě televizní reklamy docela baví, proto v čase, kdy běží, neodcházím od televize. Zjišťuji, jestli vznikly nějaké nové a těším se na ty oblíbené. A některé z nich jsou díky použitého humoru opravdu skvělé. Navíc se to v nich hemží polonahými kráskami, které předvádí drahou kosmetiku. Ze spotů se například dozvíme, že při praní s jistým pracím práškem, musíme udělat na kapesnících uzle, abychom se společně s moderátorem přesvědčili, že je prádlo opravdu čisté. Ale kdo to má potom po vyprání rozvazovat…? Setkáme se zajímavý osobami jako je Béďa Trávníček, upír, který vás v žádném případě nevysaje nebo letitý dědek, jehož si všichni berou pro peníze.
   Nenadávám na televizní reklamy jako jiní diváci, naopak je doporučuji jako dobrý relax, ale jen když se neberou moc vážně. Nikdy bych si hned druhý den neběžel koupit nabízený produkt, ani nevolal do teleshopingu, abych byl mezi prvními desíti volajícími,  a co si musím koupit dlouho promýšlím. Takže mám reklamy pro zábavu. Nyní se díky blížícím Vánocům jejich obsah ladí do sváteční atmosféry a ta na mě působí velice uklidňujícím způsobem. Najednou cítím všechny ty vánoční vůně a vybavuji si vzpomínky z minulého roku a díky tomu se na svátky těším dvojnásobně. I tohle dokáží reklamy.
   Přece jenom mi něco vadí  a to propagační letáky, které se objevují v poštovních schránkách. Někdy se totiž nemohou do té mé malé schránky na dopisy vejít. Přesto je do ní doručovatelé narvou tak, že je nemohu vyndat. To mě potom polije vztek. Přece si kvůli tomu nebudu kupovat větší schránku? V zimě na letáky ale zase tak moc nenadávám. Hodí se totiž při zatápění v kotli.

Jiří  Ko s
 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář